"A-C-D בניית אתרים – עיצוב אתרים" הצד השיווקי של העסק שלך

מהו קידום אתרים ?

כל בעל עסק או בעל אתר מבין כיום את החשיבות העצומה של מיקום גבוה במנועי החיפוש. ככל שהמדרוג במנועי החיפוש גבוהים יותר כך נחשף האתר ליותר אנשים והפעילות באתר גדלה. ללא כל קשר לסוג האתר: מסחרי, תדמיתי, בידורי או שילוב שלהם דבר אחד ברור: ככל שהאתר נחשף ליותר גולשים כך גדלה הפעילות העסקית. מקדם אתרים הוא בעצם סוג של שדכן המנסה ליצור שידוך בין השאילתא של הגולש לבין האתר שלך בתיווך מנועי החיפוש. ככל שהאתר יהיה מותאם יותר למנועי החיפוש השונים (כן, יש עוד מנועי חיפוש חוץ מ-Google) כך גדלים הסיכויים להתמקם גבוה יותר בתוצאות החיפוש ובכך לקבל חשיפה גדולה יותר.

ישנם שני סוגים של קידום אתרים:

  • קידום ממומן: הקידום הממומן הוא בעצם קמפיין פרסומי ממוקד. מודעת הפרסומת תופיע לצד או מעל תוצאות החיפוש האורגני תחת הכותרת "קישורים ממומנים". היתרון הגדול בקמפיין מסוג זה הוא ביכולתו של בעל האתר לקבוע כל פרמטר לפי הצורך והתקציב. ניתן לקבוע תקציב יומי, חודשי באילו ימים ושעות תופיע המודעה, האם התשלום הוא עבור פרסום המודעה או עבור כניסה בפועל לאתר דרך המודעה (Pay Per Click) ועוד. בדרך כלל אם אין בעיות מיוחדות הקמפיין עולה לאוויר תוך דקות ספורות ומהבחינה הזאת רואים תוצאות ממש מהר. החיסרון הגדול של קמפיין מסוג זה הוא נטיית הגולשים "להאמין" לתוצאות החיפוש האורגני שנתפשות כמהימנות ואובייקטיביות יותר.
  • קידום אורגני: קידום אורגני הוא ללא ספק החלק המורכב יותר בקידום אתרים. המטרה בקידום מסוג זה היא יצירת הלימה גבוהה ככול הניתן בין השאילתות שהגולשים מזינים במנועי החיפוש לבין התוכן באתר. תהליך זה בנוי ממספר שלבים:
    • הפיכת האתר קריא למנועי חיפוש.
    • אפיון ומחקר מעמיק של מילים, ביטויים ומגמות חיפוש של הגולשים.
    • ניתוחים סטטיסטיים בין מילים וביטויים שהגולשים מחפשים לבין תוצאות החיפוש.
    • בניית מארג של קישורים חיצוניים לאתר.
    • שימוש בטכנולוגיות נוספות שכמובן לא נוכל לחשוף.
    הבעיה הגדולה ביותר של הקידום האורגני היא פער הזמן בין העבודה שבוצעה לבין התוצאות בשטח. קידום אורגני הוא איטי יחסית ודורש תחזוקה מתמדת, אבל אם נשווה קידום מסוג זה לקידום הממומן שבו רואים תוצאות מיידיות יהיה הדבר כמו הסיפור על המרוץ בין הצב לארנב.

קידום אתרי Flash

אין ספק שאתר המבוסס על טכנולוגית Flash הוא מזמין יותר, ויזואלי יותר, יוצר חווית גלישה ובעיקר משאיר רושם של אתר מושקע ומקצועי. בין אם מחוסר ידע מקצועי ובין אם מבורות המיתוס שלא ניתן לקדם אתרים הבנויים בטכנולוגיית Flash הוא פשוט לא נכון ושגוי. החל משנת 2008 מנוע החיפוש של Google יודע לקרוא ולאנדקס את התוכן של אתר הבנוי בטכנולוגיית Flash (את קובץ ה-swf) ולכן ניתן לקדם אתרים הכתובים בטכנולוגיה זו בדיוק כמו שניתן לקדם אתרים שכתובים ב-html. ישנם ברשת מספר רב של מאמרים בנושא, לרבות באתר הרשמי של Google:קישור למאמר

גולשים יקרים, האתר נמצא בשיפוץ. עמכם הסליחה.